emmalundbergg

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Emma Lundberg - 12 oktober 2012 18:57

Sverige är ju faktiskt ett alldeles underbart land. Trots att det är Spaniens nationaldag idag och vi är lediga. Och trots att det är strålande sol och fortfarande 27 grader varmt ute så ligger jag inne på mitt rum med neddragna rullgardiner och kollar på Astrid Lindgren-filmer. Så nostalgi! Nu börjar man också verkligen uppskatta Sverige så mycket också. Jag vill ha höst, kunna kratta löv, gå i mysiga koftor och springa runt i skogen i en tjocktröja och ett par hemstickade tumvantar. Jag saknar även vintern uppe i norrlands skogar. När snön är nästan två meter hög, snön ligger som et täcke över alla träden i skogen, man åker skoter och är fullt utrustad i vinerkläder från topp till tå. När man åker till någon mysig stuga i skogen och tänder en brasa, dricker lite varmt choklad och några hemgjorda smörgåsar.

Till alla er i Sverige: Njut av allt som finns i Sverige, för Sverige är underbart!! :D


             

Lite bilder från google bara, men dock så är vinterbilderna tagna i Örnsköldsvik där jag bor.

Presentation


Jag heter Emma lundberg, är 16, snart 17 år och kommer från Norrland, från Örnsköldsvik. Just nu bor jag i Spanien, i Fuengirola och studerar andra året på ekonomiprogrammet. Jag tycker om att resa, fotografera, mode och djur. Hemma i Sverige har jag t

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards